Egy időben – Stúdiólátogatások | Gergely Réka: Kire-cuzuki, avagy a változás és a folytonosság egysége

 

A kiállítás jelenleg virtuális sétán tekinthető meg: http://mucsarnok.hu/panoramafoto/egy_idoben/
 
Eddigi gyakorlatunkhoz képest új, kibővített sétákat is kínálunk, melyekkel nem csak a tárlat hangulatát kívánjuk bemutatni, hanem 100%-ban bejárhatóvá tesszük azt. Minden kiállított mű külön-külön előhívható, a bejárást hang- vagy videóanyaggal is kísérjük.
 
Az extra bejárást a normál belépőjegyek árának 50%-ért kínáljuk.
https://www.jegymester.hu/hun/Event/6000532/Virtualis-seta-extra-%7C-Egy-idoben---Studiolatogatasok
 

A kiállításban szereplő szobrok letisztult formájukkal és a felhasznált anyagok tökéletes harmóniájával egyfajta keleti nyugalmat árasztanak. Az acél és valamilyen természetes anyag, mint a fa, a szén, vagy a hamu, némán tanúsítják az élet körforgását. A hagyományos szobrászati technikák alkalmazásán és a japán esztétika elveinek érvényesítésén túl a munkák szellemisége mégis hihetetlenül kortárs. A látszólag nehezen megmunkálható, férfiasan kemény anyagot, az acéllemezeket finom, a varráshoz hasonlítható hegesztési technikával illeszti egymáshoz a művész, így hozva létre azokat a formákat, amelyek a későbbiek során az alkotás alapszerkezetét adják.

A művész nemcsak érti ezt az esztétikát, hanem beszéli is a japán nyelvet, ez magyarázza a művek címválasztását (Ukiyo no tsuki, Mokutan, Szanszei, Kódzó). Az egyenes és íves formák között feszülő ellentétet feloldja az anyagi minőségek összhangja. A távol-keleti esztétikai felfogásra jellemző aszimmetria egyensúlyba kerül. A művész munkái semmiképpen sem „japánosak”, ahogy ezt ő maga is hangsúlyozza, a párhuzamok sokkal mélyebb rétegeit érintik a műtárgynak. A befogadás szintjén felismerjük és ráérzünk a hangulatra, nem konkrét párhuzamot látunk, hanem tudjuk: ez az. A kortárs japán szobrászat sokkal inkább természeti anyagokból és formákból építkezik, organikusabb, míg Gergely Réka szobrai letisztult formáikkal inkább struktúrákat hoznak létre. Mindegyik műalkotás mintha egy önálló szentély lenne, a szó átvitt értelmében, vagyis egy olyan hely/tárgy, melyben valamilyen titokszerű, különleges dolgot elrejtve tartanak.

Kurátor: Kondor-Szilágyi Mária

Gergely Réka 2013-ban szerzett diplomát a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász szakán, ahol Karmó Zoltán volt a mestere. 2008-tól számos egyéni és csoportos kiállításon szerepeltek munkái. 2008 és 2014 között rendszeres résztvevője volt a Nagyatádi Faszobrász Művésztelepnek, 2011-ben meghívást kapott a VIII. Kecskeméti Acélszobrászati Szimpóziumra. 2012-től a Szolnoki Képzőművészeti Társaság, 2013-tól a Magyar Szobrász Társaság tagja. 2014-től rendszeres résztvevője a Szolnoki Bronzszobrászati Szimpóziumnak. 2013-ban diplomamunkájáért megkapta az év legjobb szobrász diplomázója számára alapított Vigh Tamás-díjat, 2016-ban pedig a Szolnoki Művésztelep Kert Galéria-díjában részesült. Gilly Tamással közösen, 2014-ben készített köztéri munkája, az Úszó Fudzsi Zalaszentgróton látható. A Pécsi Tudományegyetem szobrászati doktori (DLA) képzését 2018-ban summa cum laude minősítéssel fejezte be. Biatorbágyon él és alkot.

 

Egy időben - Stúdiólátogatások

Bánföldi Zoltán | Bérczi Zsófia | Byhon Győző | Fülöp Gábor | Gergely Réka | Pataki Tibor | Rizmayer Péter | Soós Nóra | Tenk László

MŰCSARNOK | 2020. október 28. - 2021. február 14.

https://www.facebook.com/events/673357846635230

virtuális megnyitó: https://youtu.be/wUFJdSLw8Xs

 

2020. október 28. - 2021. február 14.

Műcsarnok

Jegyek
2020. szeptember 11. - november 8.
Előző kiállítás

Kadosa Kiss József: A művészet rendje – Arte legis

2020. november 6. - 2021. február 28.
Következő kiállítás

BEAT ÜNNEP | Kőbányai János fotói